počítadlo.abz.cz

pátek 5. února 2010

- 90's, minulé století, aneb - co je jinak.

Před několika dny jsem zašel na půdu (už ani nevím, co jsem hledal) a čirou náhodou zahlédl krabici mamčiných starých časopisů Burda. 

Myslím, že ten časopis (měsíčník) každý zná, zhruba před dvaceti lety to bylo v čechách něco jako teď v Elle.

,, ''co bylo v Burdě, bylo in a moderní'' jsem někde četl a potvrdili mi to i rodiče.
Nejen, že tenhle módní časopis udával trendy a psal o nich, ke každému číslu i přidával střihy na šití.


Pár časopisů z let 1990 - 1999 jsem vytáhl, nafotil. (přesněji letní čísla '91, '94, '95, '96 (plus speciál pro muže), '97, '98 a '99.) Sice jsem, byl a budu zastánce toho, že každý má svůj styl a ten se nemusí řídit módními trendy, prohlídl jsem si ty časopisy ... a stojí to za to. Tady máte ''ochutnávku ;)''

Červenec | '91





Nedbalá elegance? Bílá? Proč ne?



Pro nás 'retro' věci, vzorované šaty, obrovské kouřové sluneční brýle, velké zlaté náušnice s 'perlami' ...



''Tmavá modř a zářivá bílá, barvy, které nikdy nevyjdou z módy.'' Přesně tak ;)



Barevné šaty, každé vzadu s jiným střihem .. další znak téhle sezony.



Modrá - bílá, námořnické pruhy, ty jsou moderní vždycky.



Zajímavé boty.

Srpen | '94




Hnědá - Barva srpna '94







Zajímavá kombinace barev, ten baret! ^^



Opět baret ^^







Červenec | '95







Košile pokaždé jinak. Mmm ..



Ano, opět bílá.







Jednoduché barevné šaty.



Materiál desetiletí.



Barevné, jednoduché, třpitivé, dlouhé .. Náhrdelníky byly v kurzu - jakékoli! ^^



Opět bílá, kombinovaná s jinými světlými barvami.






Červenec | '96







Zase, jednoduché šaty; červené, bílé, černé ...



Barevné motivy, mozaiky. Ať už na sukních, košilích, šátcích, ... byly fakt 'in'.





Bílo-červené kombinace ^^







Květinové motivy ^^



.. a kostičky. Kdekoli - Na čemkoli ^^

Červenec | '97





Nesmrtelná 'včelička' (žlutočerná) kombinace ^^









Tyrkysová a anýzová. Pro někoho nekombinovatelné barvy, 'tehdy' hit.





Červenec | '98







70's brýle










Béžová, bílá, hnědá, doplněná oranžovou. Na mě docela suché, bez života ..



Titulek mluví za vše. Indie a její neopakovatelný styl.




Ano! Konečně černá! ^^



..a nebo taky ne.




- speciál o líčení

Březen | '99






'Luxus' - ''Móda samý lesk''











Jako byla minulý rok v módě Indie, v '99 to byla Barcelona.













A KONEČNĚ - SPECIÁL PRO MUŽE | '96








''Business-Look'' - Šedá, bílá, jednoduché košile, kalhoty, opasky.






Jemné, světlé, ale elegantní barvy; bledě modrá, světle růžová ...



Barevné motivy nenosily jen ženy ^^



''Fulár'' potisk.






Tak. Tohle byl poslední obrázek, který jsem vyfotil. 

Bylo to celkem zajímavý, srovnat to, co se nosí teď a co se nosilo před patnácti lety, ne?!

Snad si ten článek, který jsem mimochodem dával dohromady tři hodiny, někdo přečte.

Tak ahoj ^^



9 komentářů:

  1. No, dnes... Elle, to neposoudím, protože ji nečtu(:, ale kamarádka, která studuje v Česku módu a něco v tomto směru mi říkala, že kromě GQ a Vogue, které si ode mne a ségry půjčuje, je "její" Burda jediný CZ časopis, který i nyní ukazuje trendy, žádné, cituji: "blbosti, co vůbec nejsou v kurzu"... tak nevím((:

    OdpovědětVymazat
  2. martis: To nevím, jestli teď je udává, vím, že je udávala před těmi 15 lety ;) teď ji nečtu vůbec, ale co mi říkali rodiče, jejich známí ... kterých jsem se ptal, prý pře těmi patnácti lety, si každý kupoval to, co bylo v Burdě, a když nekupoval, tak ušil :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ne, podívej, chtěl jsem tím říct, že český časopis si jaksi nemůže moc dovolit udávat trendy - s porovnáním s Wintour či Dello Russo či Giovannou ve vedeních, to je zatím zcela nemožné, a proto musí prozatín předávat jen ty informace, které jsou pravé, takže pokud Anna z NewYorku nadiktovala, že letošní zimu 09/10 se "musí" nosit hodně červených doplňků (všiml si toho v CZ někdo?), tak CZ časopisy to musí předat dále, a ne poukazovat jak fialová letos hrozně moc letí... Rozumíš, co tím chci říct? Prý je v tohle právě Burda jako jeden z mála opravdu objektivní, ale říkám, že prezentuji názor zkušenější kamarádky...

    OdpovědětVymazat
  4. martis : pochopil bych, jak to myslíš, kdyby Burda byla český časopis ..

    OdpovědětVymazat
  5. Bože, to je úžasné ♥ Jsem se ptala mamky a my ho doma nemáme :/ Ale prý si podle něho mamka šila ^^

    OdpovědětVymazat
  6. na burdu si pamatam aj ja,uz ako mala som to listovala u starkej a vzdy jej prisla nieco ukazat so slovami:ze toto mi musi usit!!(mohla som mat tak 6-7 rokov:D)

    OdpovědětVymazat
  7. Burda! moja babka jej mala plne skrine, lebo pravidelne sila oblecenie mojej mamke, ktora bola potom hviezda skoly :) Fotky ma uplne preniesli do starych cias :)

    OdpovědětVymazat
  8. No tak tieto časopisy donedávna kupovala mamka a aj z nich šila, niesú na zahodenie, tieto 15 ročné vydania sú už o inom ako tie dnešné. No aj teraz sa tam dá nájsť pár fajn vecí. Len treba vedieť čo hladať, ako a vedieť hlavne šiť :)

    OdpovědětVymazat
  9. My jich máme doma desítky, mamka podle nich šila (a někdy šije). :))

    OdpovědětVymazat

thank you for your C0M3NT2.